ALGEMENE VOORWAARDEN

Six Stars Agency

ALGEMENE VOORWAARDEN RECEPTIEHOSTESS.NL B.V.

Artikel 1

Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de navolgende begrippen als volgt uitgelegd:

  1. Arbeidskracht: ieder natuurlijk persoon die door tussenkomst van Receptiehostess.nl-werkzaamheden verricht of gaat verrichten ten behoeve van een Opdrachtgever. Deze werkzaamheden worden door de Arbeidskracht uitgevoerd als zzp’er en/of een als freelancer (verloning.nl) en als zodanig is de Arbeidskracht dan ook een hulppersoon van Receptiehostess.nl in de uitvoering van de tussen Opdrachtgever

en Receptiehostess.nl tot stand gekomen Overeenkomst.

  1. Freelancer: een zelfstandige Arbeidskracht die op persoonlijke basis één of meerdere

Opdrachten krachtens overeenkomst uitvoert en die is aangesloten bij het portaal van

www.verloning.nl.

  1. Opdracht: de afspraken tussen een Opdrachtgever en Receptiehostess.nl voor waar het betreft de levering van diensten aan de Opdrachtgever.
  2. Opdrachtgever: iedere natuurlijke of rechtspersoon die een Overeenkomst aangaat met Receptiehostess.nl in

het kader van een Opdracht;

  1. Overeenkomst: schriftelijke of elektronische wilsovereenstemming tussen Opdrachtgever en

Receptiehostess.nl over een door Receptiehostess.nl voor Opdrachtgever uit te voeren Opdracht.

  1. Partijen: Receptiehostess.nl en Opdrachtgever gezamenlijk;
  2. Honorarium: de overeengekomen of nog overeen te komen vergoeding voor de door Receptiehostess.nl te verrichten diensten krachtens de Opdracht.
  3. Werkzaamheden (of Diensten): de werkzaamheden die de Arbeidskracht geacht wordt te

verrichten, bestaande uit ondersteunende werkzaamheden in de meest ruime zin van het woord en die nader zijn of worden omschreven in de Overeenkomst en/of tussen Partijen word afgestemd;

  1. nl: Receptiehostess.nl B.V., KvK-nummer 78194148, statutair gevestigd te Amstelveen,

kantoorhoudende te Amstelveen, aan de Startbaan 6, (1185 XR), tel. 085-1304838, e-mail:

info@receptiehostess.nl.

  1. ZZP’er: een zelfstandige ondernemer die op persoonlijke basis één of meerdere Opdrachten

krachtens overeenkomst uitvoert.

1.2. Het is Opdrachtgever, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Receptiehostess.nl niet toegestaan

(persoons-)gegevens van door Receptiehostess.nl ter beschikking gestelde Arbeidskrachten aan derden bekend te

maken.

Artikel 2

Overeenkomst

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overige

Overeenkomsten van Receptiehostess.nl voor zover één en ander betrekking heeft op het ter beschikking stellen van

Arbeidskrachten aan Opdrachtgevers in welke vorm dan ook.

2.2. Opdrachtgever heeft door ondertekening van de Overeenkomst uitdrukkelijk aanvaard dat inkoop of andere algemene voorwaarden van Opdrachtgever door Receptiehostess.nl uitdrukkelijk van de hand gewezen en niet van toepassing zijn tussen Partijen.

2.3. Zolang Opdrachtgever de Overeenkomst niet voor akkoord getekend heeft of elektronisch bevestigd heeft, geldt de Overeenkomst als offerte, behoudens het bepaalde in lid 2, 5 en 6 van dit artikel en behoudens voor zover een Arbeidskracht van Receptiehostess.nl van wie de gegevens vóór het tekenen of bevestigen van de Overeenkomst aan de Opdrachtgever bekend zijn gemaakt de Werkzaamheden voor Opdrachtgever gaat uitvoeren, e.e.a. ongeacht de juridische grondslag voor die Werkzaamheden.

2.4. De offerte wordt gedagtekend en geldt ingaande die dag gedurende zeven dagen, tenzij anders is opgenomen in de Overeenkomst.

2.5. Alle informatie die door de Receptiehostess.nl wordt verstrekt of in opdracht van Opdrachtgever vervaardigd zijn, blijven eigendom van Receptiehostess.nl. Zij mogen niet aan derden ter hand worden gesteld of getoond met het oogmerk een vergelijkbare offerte te verkrijgen. Zij mogen evenmin worden gekopieerd of anderszins vermenigvuldigd. Indien geen overeenkomst tot stand komt dienen deze bescheiden binnen 14 dagen door Opdrachtgever te worden geretourneerd.

2.6. Het is Opdrachtgever, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming niet toegestaan (persoons)gegevens van door Receptiehostess.nl voorgestelde of ingezette Arbeidskrachten aan derden bekend te maken. Als de Opdrachtgever geen overeenkomst aangaat met de Arbeidskracht dient de opdrachtgever de gegevens te vernietigen.

Artikel 3

Prijzen en dienstlevering

3.1. Prijsopgaven worden steeds gedaan op basis van de op het tijdstip van de offerte en of het sluiten van de Overeenkomst geldende prijzen.

3.2. In geval zich tussen het tijdstip van het sluiten van de Overeenkomst met Opdrachtgever en het moment van nakoming van de verbintenissen voortvloeiende uit de Overeenkomst zijdens Receptiehostess.nl -prijsverhogingen mochten voordoen, is Receptiehostess.nl gerechtigd om deze in rekening te brengen bij de

Opdrachtgever.

3.3. Behoudens in geval sprake is van een Opdrachtgever die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf heeft Receptiehostess.nl het recht om haar tarieven eenzijdig te wijzigen, zonder dat aan

Opdrachtgever een ontbindingsrecht toekomt. Hetgeen omtrent ontbinding van de Overeenkomst is bepaald in de vorige volzin geldt niet voor zover een wijziging van de tarieven een stijging van meer dan

5% van de in de Overeenkomst opgenomen prijs betreft.

3.4. Receptiehostess.nl is bevoegd om bij de uitvoering van (onderdelen van) de Werkzaamheden hulppersonen in te schakelen. Deze hulppersonen handelen in opdracht van Receptiehostess.nl en doen geen afbreuk aan de juridische verantwoordelijkheid voor de nakoming van de Overeenkomst door Receptiehostess.nl jegens Opdrachtgever.

Artikel 4

Betalingsvoorwaarden

4.1 Betaling van de overeengekomen prijs dient te geschieden uiterlijk binnen 14 dagen na factuurdatum.

4.2 De in artikel 4 bedoelde betalingstermijnen betreffen een fatale termijn in de zin van artikel 6:83 BW.

Vanaf de dag nadat de betalingstermijn verstreken is verkeert Opdrachtgever derhalve in verzuim en is hij, naast de hoofdsom, eveneens verschuldigd de wettelijke rente, incassokosten en gerechtelijke kosten.

4.3 De incassokosten bedragen 15% van de overeengekomen prijs, met een minimum van € 40,00. De wettelijke rente wordt berekend op basis van de maatstaf als bedoeld in art. 6:119a BW. In geval sprake is van een Opdrachtgever in de hoedanigheid van een natuurlijk persoon, derhalve niet handelende onder enig beroep of bedrijf, dan wordt voor de berekening en verschuldigdheid incassokosten en rente aansluiting worden gezocht bij artikel 6:96, 6:119 BW en het besluit voor buitengerechtelijke incassokosten.

4.4. Voor een Opdrachtgever die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf is opschorting

Van haar betalingsverplichtingen en/of verrekening van gestelde tegenvorderingen op Receptiehostess.nl uitgesloten.

4.5. Receptiehostess.nl behoudt zich het recht voor om aanbetalingen op de overeengekomen prijs te verlangen en daarbij te bedingen dat de Werkzaamheden pas aanvangen nadat die aanbetaling is voldaan. Bij een

Opdrachtgever die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf zal de aanbetaling niet meer dan 50% bedragen.

Artikel 5

Informatie en de opdracht

5.1. Indien Opdrachtgever de Opdracht aanvaardt, verbinden Partijen zich op dat moment om de

Opdracht naar beste kunnen en weten uit te (laten) voeren.

5.2. Opdrachtgever voorziet Receptiehostess.nl van alle informatie benodigd om de overeenkomst naar beste kunnen te kunnen nakomen.

5.3. Opdrachtgever verplicht om alle gegevens, bescheiden en/of alle redelijkerwijs te verlangen medewerking die Receptiehostess.nl naar haar oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de Opdracht, tijdig ter beschikking van Receptiehostess.nl te stellen.

5.4. Partijen verklaren dat de overeenkomsten tussen hen zijn/worden aangegaan als een overeenkomst van opdracht. Het bepaalde in de artikelen 7:400 e.v. Burgerlijk Wetboek is op deze overeenkomsten van toepassing, overigens voor zover daarvan in de overeenkomst of deze algemene voorwaarden niet is afgeweken.

5.5. Partijen dienen zich ten opzichte van elkaar als goed opdrachtgever en opdrachtnemer te gedragen.

Artikel 6

Klachten

6.1. Klachten van Opdrachtgever over de uitvoering van de overeenkomst door Receptiehostess.nl dienen schriftelijk, dan wel elektronisch en vergezeld van voldoende argumentatie c.q. Onderbouwing aan Receptiehostess.nl kenbaar gemaakt te worden. Klachten dienen binnen bekwame tijd nadat de klacht is ontstaan te worden geopenbaard. Een klacht is in ieder geval niet binnen bekwame tijd kenbaar gemaakt wanneer de klacht niet binnen veertien dagen na bekendheid met de klacht aan de zijde van Opdrachtgever op de voorschreven wijze aan Receptiehostess.nl kenbaar gemaakt is.

6.2 Overtreding van hetgeen in artikel 6.1 leidt tot verval van recht aan de zijde van Opdrachtgever, tenzij overschrijding van de klachtplicht Receptiehostess.nl niet daadwerkelijk heeft geschaad in zijn bewijspositie. Het recht om te klagen wordt in ieder geval verwerkt nadat 12 maanden zijn verstreken sinds dat

Opdrachtgever met de klacht bekend was, dan wel redelijkerwijs bekend had moeten zijn.

6.3 Het indienen van een klacht leidt niet tot verval en/of opschorting van de betalingsverplichtingen van

Opdrachtgever jegens Receptiehostess.nl.

Artikel 7

Overmacht

7.1 Onder overmacht wordt verstaan: elke van de wil van Receptiehostess.nl onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert. In het bijzonder geldt als overmacht: ziekte van (een) Arbeidskracht(en) benodigd voor de uitvoering van de werkzaamheden, verkeershinder, overheidsgeboden, overheidsverboden, pandemie, natuurrampen, oorlog, oorlogsgevaar, oproer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen op het bedrijf van Receptiehostess.nl of dat van door haar ingeschakelde derden.

7.2 Bij overmacht heeft Receptiehostess.nl – naar haar keuze – het recht om de uitvoering van de Overeenkomst met ten hoogste twee maanden te verdagen, de overeenkomst te wijzigen of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden, zonder dat Receptiehostess.nl in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding en/of restitutie van reeds aan Receptiehostess.nl betaalde bedragen.

7.3 Ontbinding van de Overeenkomst door Opdrachtgever wordt uitgesloten in geval de tekortkoming van Receptiehostess.nl het gevolg is van Overmacht, tenzij sprake is van een Overeenkomst die is aangegaan door een Opdrachtgever die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Artikel 8

Wijzigingen

8.1. Wijzigingen van en aanvullingen op een Overeenkomst zijn slechts geldig na schriftelijke of elektronische vastlegging en ondertekening c.q. Accordering door Partijen.

8.2. Indien zich na ondertekening van de Overeenkomst wijzigingen voordoen in wet- of regelgeving van dwingendrechtelijke aard en indien een en ander consequenties heeft voor de inhoud en/of uitvoering van de overeenkomst, zullen partijen andere afspraken met elkaar maken en daarbij zo dicht mogelijk bij de inhoud van de oorspronkelijke bedoelingen van partijen blijven.

Artikel 9

Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’er)/Freelancer

9.1. Receptiehostess.nl kan zelfstandigen zonder personeel en/of freelancers (verloning.nl) inschakelen als

Arbeidskrachten teneinde de Opdracht uit te voeren.

9.2. Opdrachtgever wordt tijdig in kennis gesteld van de omstandigheid dat een ZZP’er bemiddeld of ingeschakeld wordt.

9.3. Wanneer Receptiehostess.nl een ZZP’er of Freelancer inschakelt, zal Receptiehostess.nl ervoor zorgen dat een deugdelijke modelovereenkomst tussen de ZZP’er/Freelancer en Receptiehostess.nl bestaat. Deze modelovereenkomst dient te voldoen aan de daaraan door de Belastingdienst te stellen eisen. Daarbij zal onder meer doch niet uitsluitend worden gezorgd voor een situatie waarin contractuele afspraken bestaan over het overleggen van een btw-nummer en een uittreksel uit het handelsregister van de ZZP’er, dan wel, in geval van een

Freelancer, dat voldaan wordt aan de eisen zoals te raadplegen via verloning.nl, alsmede over aansprakelijkheden tussen Opdrachtgever en de ZZP’er/Freelancer, het risico van non-betaling, et cetera.

9.4. Opdrachtgever is gehouden zorg te dragen voor een situatie waarin de ZZP’er naar eigen inzicht de Werkzaamheden kan uitvoeren. Aanwijzingen en instructies die de uitvoering van de Werkzaamheden ten goede komen kunnen door de Opdrachtgever wel aan de ZZP’er worden verstrekt.

9.5. Opdrachtgever vrijwaart Receptiehostess.nl voor eventuele claims die door of vanwege derden (bijv. De

Belastingdienst en/of andere overheidsinstanties) verhaald worden op Receptiehostess.nl, e.e.a. Voor zover deze claim het gevolg is van het feit dat Opdrachtgever zich niet aan de verplichtingen uit hoofde van dit artikel en/of de Overeenkomst conformeert.

Artikel 10

Informatie en veilige werkomgeving

10.1. Opdrachtgever zal aan Receptiehostess.nl voor aanvang van de Werkzaamheden schriftelijk informatie verstrekken over de verlangde beroepskwalificaties en de specifieke kenmerken van de te verrichten

Werkzaamheden door de Arbeidskracht. Indien en zodra de Werkzaamheden die bij Opdrachtgever worden verricht specifieke risico’s meebrengen en daarvoor voorzorgsmaatregelen nodig zijn, zal

Opdrachtgever een Risico-Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) (laten) opstellen.

10.2. Opdrachtgever is verplicht Arbeidskrachten actief te informeren over de bij Opdrachtgever aanwezige – of van toepassing zijnde – arbeidsomstandigheden, Arboregels en wat in de RI&E is bepaald en staat in voor de veiligheid van de Arbeidskracht.

10.3. Voor zover Opdrachtgever zich niet, dan wel niet voldoende conformeert aan hetgeen is omschreven in de leden 1 en 2 van dit artikel, is Receptiehostess.nl zonder nadere berichtgeving en/of ingebrekestelling gerechtigd om haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst op te schorten, dan wel de overeenkomst tot ontbinden, e.e.a. Onverminderd het recht van Receptiehostess.nl op volledige schadevergoeding op grond van de tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door

Opdrachtgever.

10.4. Indien de Arbeidskracht een bedrijfsongeval en/of een beroepsziekte overkomt, zal de

Opdrachtgever, indien wettelijk vereist, de bevoegde instanties hiervan onverwijld op de hoogte stellen en ervoor zorgdragen dat daarvan onverwijld een schriftelijke rapportage wordt opgemaakt. In de rapportage wordt de toedracht van het ongeval zodanig vastgelegd, dat daaruit met redelijke mate van zekerheid kan worden opgemaakt of en in hoeverre het ongeval het gevolg is van het feit dat onvoldoende maatregelen waren genomen ter voorkoming van het ongeval dan wel beroepsziekte.

10.5. De Opdrachtgever informeert Receptiehostess.nl zo spoedig mogelijk over het bedrijfsongeval of de beroepsziekte en overlegt een kopie van de opgestelde rapportage.

10.6. De Opdrachtgever zal aan de Arbeidskracht vergoeden – en Receptiehostess.nl vrijwaren tegen – alle schade (inclusief kosten met inbegrip van de daadwerkelijke kosten van rechtsbijstand) die de Arbeidskracht in het kader van de uitoefening van zijn Werkzaamheden lijdt, indien en voor zover de Opdrachtgever en/of Receptiehostess.nl daarvoor aansprakelijk is op grond van artikel 7:658 BW.

10.7. Indien het bedrijfsongeval tot de dood leidt, is de Opdrachtgever gehouden schade (inclusief kosten met inbegrip van de daadwerkelijke kosten van rechtsbijstand) te vergoeden conform artikel

6:108 Burgerlijk Wetboek aan de in dat artikel genoemde personen.

Artikel 11

Aansprakelijkheid

11.1. Opdrachtgever is verplicht de zorgvuldigheid als genoemd in artikel 7:658 BW ten opzichte van de Arbeidskracht in acht te nemen.

11.2. Opdrachtgever is op grond van artikel 6:171 BW aansprakelijk voor de schade aan een derde die door een Arbeidskracht is/wordt toegebracht tijdens – en die verband houdt met – de uitvoering van de

Werkzaamheden.

11.3. Receptiehostess.nl is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend of verband houdend met door Opdrachtgever niet nageleefde (wettelijke) regel(s), zoals alle in deze overeenkomst genoemde verplichtingen van

Opdrachtgever en wettelijke verplichtingen die rusten bij Opdrachtgever.

11.4. Opdrachtgever is verplicht een verzekering af te sluiten die de aansprakelijkheidsrisico’s zoals opgenomen in deze Overeenkomst voldoende dekt. Op verzoek van Receptiehostess.nl dienen de bewijzen van betaling van de premienota’s aan haar verstrekt te worden.

11.5. De Opdrachtgever vrijwaart Receptiehostess.nl tegen aanspraken van derden tot vergoeding van schade, voor zover deze door de uitvoering van de Werkzaamheden is toegebracht en te wijten is aan nalatigheid, onvoorzichtigheid of verkeerde (be-)handelingen van Opdrachtgever, zijn personeel, of door

Opdrachtgever ingezette derden.

11.6. Receptiehostess.nl is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

11.7. Receptiehostess.nl is niet aansprakelijk voor schade, welke is veroorzaakt doordat Opdrachtgever niet voldoende informatie heeft verschaft aan Receptiehostess.nl aangaande feiten en omstandigheden die verbandhouden met de

Opdracht, de Werkzaamheden en/of de onderneming of doordat de door Opdrachtgever verstrekte informatie niet juist, volledig of betrouwbaar is, tenzij deze schade mede is veroorzaakt door opzet of grove onzorgvuldigheid van Receptiehostess.nl.

11.8. Receptiehostess.nl is niet aansprakelijk voor schade aan personeel, materiaal of ruimte die door Opdrachtgever ter beschikking is/zijn gesteld.

11.9. Receptiehostess.nl is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit of verband houdend met door of middels de Arbeidskracht verstrekte onjuiste, ongeldige of anderszins misleidende informatie en/of referenties.

11.10. Receptiehostess.nl is voorts niet aansprakelijk voor schade, welke is veroorzaakt door handelen of nalaten van bij de uitvoering van de Opdracht betrokken derden, tenzij die schade mede is veroorzaakt door opzet of grove onzorgvuldigheid van Receptiehostess.nl.

11.11. Receptiehostess.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijk voor schade in verband met de inzet van

Arbeidskrachten die niet blijken te voldoen aan gestelde eisen en verwachtingen van Opdrachtgever, behoudens voor zover die schade aantoonbaar is causaal verband staat tot een toerekenbare tekortkoming van Receptiehostess.nl.

11.12. De aansprakelijkheid van Receptiehostess.nl is te allen tijde beperkt tot een maximum van éénmaal het bedrag dat door Receptiehostess.nl aan Opdrachtgever in rekening is gebracht in het kader van de Opdracht, met dien verstande dat in geval sprake is van een Overeenkomst die langer dan één maand duurt, de aansprakelijkheid beperkt is tot het bedrag dat op basis van een maand verschuldigd is. Indien het voorstaande in rechte geen stand zou houden, is de aansprakelijkheid van Receptiehostess.nl in ieder geval beperkt tot hetgeen een door Receptiehostess.nl afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert. Het voorgaande lijdt uitzondering in geval van opzet of grove onzorgvuldigheid van Receptiehostess.nl.

11.13. Receptiehostess.nl is steeds bevoegd de schade van Opdrachtgever zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken, waartoe Opdrachtgever verplicht is alle medewerking te verlenen.

11.14. Opdrachtgever vrijwaart Receptiehostess.nl voor eventuele aanspraken van derden ter zake van schade, welke verband houdt met of voortvloeit uit de door Receptiehostess.nl uitgevoerde Opdracht, indien en voor zover Receptiehostess.nl daarvoor krachtens het bepaalde in dit artikel niet jegens Opdrachtgever aansprakelijk is.

11.15. Indien Opdrachtgever enig aan de Overeenkomst verbonden risico’s heeft verzekerd, vrijwaart

Opdrachtgever Receptiehostess.nl al nu van deze risico’s.

11.16. De in de voorgaande bepalingen van dit artikel neergelegde aansprakelijkheidsbeperkingen worden mede bedongen ten behoeve van de door Receptiehostess.nl bij de uitvoering van de Opdracht ingeschakelde hulppersonen en/of derden (niet zijnde een Arbeidskracht), die hierdoor een rechtstreeks beroep op die aansprakelijkheidsbeperkingen kunnen doen.

11.17. Indien Receptiehostess.nl in rechte wordt betrokken, verplicht Opdrachtgever zich om alle medewerking te verlenen ten aanzien van het aanleveren van informatie en/of bewijs dat naar het oordeel van Receptiehostess.nl noodzakelijk is voor haar verweer of haar vordering in rechte.

Artikel 12

Overname van Arbeidskrachten

12.1. Het is Opdrachtgever verboden om tijdens de looptijd van de Overeenkomst op welke wijze dan ook, contact te leggen met een Arbeidskracht en/of direct of indirect werkzaamheden door deze

Arbeidskracht te (laten) verrichten zonder de tussenkomst van Receptiehostess.nl en/of op grond van een

Overeenkomst met Receptiehostess.nl, anders dan na schriftelijke toestemming van Receptiehostess.nl. Receptiehostess.nl is gerechtigd aan haar toestemming (financiële) voorwaarden te verbinden.

12.2. Het is Opdrachtgever verboden tot 1 (een) jaar na beëindiging van de Opdracht/Overeenkomst en/of uitvoering van de Werkzaamheden en/of het aanbieden c.q. Het voorstellen van de Arbeidskracht door of via Receptiehostess.nl, op welke wijze dan ook, contact te leggen met een Arbeidskracht en/of direct of indirect werkzaamheden door deze Arbeidskracht te (laten) verrichten zonder de tussenkomst van Receptiehostess.nl en/of op grond van een Overeenkomst met Receptiehostess.nl, anders dan na schriftelijke toestemming van en/of, in geval een Overeenkomst korter dan 1 (een) jaar geleden geëindigd is, voldoening van een redelijke vergoeding van/aan Receptiehostess.nl.

12.3. De redelijke vergoeding zoals bedoeld in de laatste zin van lid 2 van dit artikel betreft een bedrag ad € 8.500,00 (zegge: achtduizend vijfhonderd euro). Deze vergoeding is – onverminderd artikel 16 tevens verschuldigd voor zover blijkt dat Opdrachtgever de Arbeidskracht zonder toestemming van Receptiehostess.nl direct of indirect in dienst heeft genomen of op andere wijze tegen betaling Werkzaamheden laat verrichten, e.e.a. Nadat Receptiehostess.nl de gegevens betreffende de Arbeidskracht heeft geopenbaard aan Opdrachtgever.

Artikel 13

Duur en (tussentijdse) beëindiging van de Overeenkomst

13.1. Overeenkomsten gaan in op de datum van ondertekening of elektronische bevestiging en gelden voor onbepaalde tijd, tenzij uit de Overeenkomst blijkt dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan. Tenzij schriftelijk anders is Overeengekomen in de Overeenkomst kan de Overeenkomst te allen tijde schriftelijk worden opgezegd met respectering van een opzegtermijn van één maand. Opzegging is niet mogelijk als de Overeenkomst reeds volbracht is. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk voor zover de

Overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, tenzij hiervan in de Overeenkomst is afgeweken, dan wel voor zover sprake is van een situatie waarin de Opdrachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

13.2. Elke Partij kan deze overeenkomst en/of één of meer individuele overeenkomsten direct (zonder dat rechterlijke tussenkomst en/of ingebrekestelling zijn vereist) (gedeeltelijk) beëindigen, zonder dat hij tot enige schadevergoeding is gehouden:

  1. Bij niet nakoming door de wederpartij van enige verplichting uit deze overeenkomst of een individuele overeenkomst, tenzij de wederpartij binnen zeven dagen alsnog de overeenkomst nakomt;
  2. Bij faillissement van de wederpartij, wanneer de wederpartij surséance van betaling aanvraagt of wanneer er beslag op haar goederen wordt gelegd;
  3. Indien de wederpartij toepassing van de wettelijke regeling van schuldsanering aanvraagt, de wederpartij onder curatele of (een gedeelte van) zijn vermogen onder bewind wordt gesteld of bij boedelafstand door de wederpartij;

13.3. Tenzij in deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst anders is bepaald, kan een

Opdrachtgever de Overeenkomst annuleren onder de volgende voorwaarden:

  1. Opdrachtgever kan de Overeenkomst kosteloos wijzigen en/of annuleren tot 21 dagen voor aanvang van de Overeenkomst.
  2. Bij wijziging en/of annulering van de Overeenkomst tussen de 14 en 21 werkdagen voor aanvang van de Overeenkomst is een vergoeding van 25% van de overeengekomen prijs verschuldigd.
  3. Bij wijziging en/of annulering van de Overeenkomst tussen de 7 en 14 werkdagen voor aanvang van de Overeenkomst is een vergoeding van 75% van de overeengekomen prijs verschuldigd.
  4. Bij wijziging en/of annulering van de Overeenkomst vanaf 7 werkdagen of korter voor aanvang van de Overeenkomst is een vergoeding van 100% van de overeengekomen prijs verschuldigd.

Artikel 14

Geheimhouding en vernietiging gegevens

14.1. Partijen zijn, zowel tijdens de looptijd van deze overeenkomst als na beëindiging daarvan, verplicht strikte geheimhouding te betrachten over alle aangelegenheden van de ander en de daaraan gelieerde onderneming(en), waarvan het vertrouwelijk karakter geacht wordt aan Partijen bekend te zijn.

Artikel 15

Intellectueel eigendom

15.1. Aan Receptiehostess.nl komt in binnen- en buitenland het intellectuele eigendomsrecht toe voortvloeiende uit de uitvoering van de Overeenkomst en gedurende een jaar na afloop daarvan. Opdrachtgever zal desgevraagd alle mededelingen doen en formaliteiten verrichten welke noodzakelijk zijn om Receptiehostess.nl in staat te stellen de in dit artikel genoemde rechten op haar naam te verkrijgen, dit laatste zo nodig na aanvankelijke aanvraag op naam van Opdrachtgever, door overdracht op naam van Receptiehostess.nl.

15.2. Onder intellectueel eigendom wordt onder meer doch niet uitsluitend verstaan beeld- en/of filmmateriaal dat is gecreëerd tijdens de uitvoering van de Opdracht, geluidsfragmenten en andere beeltenissen aangaande de Opdracht en de Werkzaamheden/Diensten.

Artikel 16

Boetebepalingen

16.1. Bij overtreding van de verplichtingen zoals genoemd in artikel 2 lid 5, artikel 10, artikel 12, artikel

11 lid 5 en artikel 14 is Opdrachtgever, zonder nadere en/of voorafgaande ingebrekestelling een niet voor rechterlijke matiging vatbare boete van € 15.000,00 (zegge: vijftienduizend euro) aan Receptiehostess.nl verschuldigd en vervolgens een boete van € 500,00 (zegge: vijfhonderd euro) voor iedere dag dat de tekortkoming voortduurt. De boete is verschuldigd onverminderd (wettelijke) rechten van Receptiehostess.nl tot het (rechtstreeks) vorderen van nakoming en/of ontbinding en/of aanvullende schadevergoeding, voor zover de schade de boete overstijgt.

Artikel 17

Overige bepalingen, toepasselijk recht en geschillen

17.1. Op alle overeenkomsten c.q. Opdrachten tussen Receptiehostess.nl en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

17.2. Bij strijdigheid van enige bepaling in deze Algemene Voorwaarden met de Overeenkomst(en), prevaleren de bepalingen in de Overeenkomst.

17.3. Eventuele geschillen tussen Receptiehostess.nl en Opdrachtgever aangaande de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, tenzij op grond van dwingendrechtelijke bepalingen een andere rechter bevoegd is.